بسکتبال یزد در یک قدمی ماندن در لیگ وبازیکنان بومی گله مند از بی توجهی !!!


یزدفردا "علی افشار پور "مربی و خبرنگار یزدفردا:با انصراف تیم هیئت بسکتبال همدان ،تیم بسکتبال یزد در یک قدمی ماندن در لیگ دسته یک کشور قرار گرفت .

پرونده مسابقات تیم هیئت بسکتبال استان در مسابقات لیگ دسته یک کشور برای سال جاری بسته شد

خوشبختانه با اعلام انصراف تیم همدان ، تیم بسکتبال هیئت یزد از سفر به این استان و پرداخت هزینه !! راحت شد و با سقوط تیم همدان به دسته دو تیم یزد برای ماندن دردسته یک منتظر برنامه فدراسیون در ابتدای سال 90 شد که به احتمال زیاد سرنوشت بقا یا سقوط این تیم با یک بازی رفت و برگشت با یکی از دو تیم کرج یا کاشان قطعی خواهد شد.

خوشبختانه نیمی از مشکلات این تیم که پرداخت قرارداد بازیکنان غیر بومی بود ( البته به زعم آقایان مسئول تیم 95 درصد ) با پرداخت مبالغی توسط هیئت و تربیت بدنی به این بازیکنان ( بین 25 تا 35 درصد ) که تا کنون بین 40 تا 50 درصد حق قرارداد خود راگرفته اند و راهی کردن آنها به شهرهای خود حل شد دستشان درد نکند .

البته نکته مهم این کار اینجاست که آقایان با پرداخت این مبلغ و همچنین هزینه های اعزام تیم به مسابقات که همه آنها عددی معادل 22 میلیون می باشد تیم را جمع کرده اند و بقیه پرداختها که مربوط به یزدیها ( شامل مربیان وبازیکنان ) می باشد ازآن خبری نیست و به نظر میرسد کسی خیال جوابگوئی به حق وحقوق تضییع شده بازیکنان و مربیان زحمتکش این تیم که اساس تشکیل این تیم و پایه واساس بسکتبال استان می باشند را ندارد.

قول و مصوبه مسئولین تیم که به همه تیم اعلام شده بود پرداخت 15 درصد به همه بوده که متاسفانه در یک اقدامی غیر اخلاقی آقایان زیر حرفشان زدند و برای اینکه حرف وحدیثی برای خودشان پیش نیاید حق بومی ها را به غیر بومی ها دادند .

جالتر اینکه حتی یک سری وجوه دستی که توسط مربیان و بازیکنان !! به تیم کمک شده را نیز پرداخت نکرده و هیچکدام جوابگو هم نمی باشند.

شاید اگر ما هم مانند بازیکنان غیر بومی با حضور مداوم در تربیت بدنی و تماسهای متعدد با مسئولین هیئت پیگیر حقوقمان بودیم اینگونه مورد اجحاف قرار نمیگرفتیم .

البته هدف ما دلسوزی وکمک به مسئولین و کم کردن مشکلات بود ولی حالا موضوع فرق می کند و به هر طریق ممکن همه مجموعه خواستار احقاق حقوق تضعیع شده خود می باشند

واقعا" بایستی برای بسکتبال استان تاسف خورد همه ما شامل باشگاه و هیئت و تربیت بدنی برای یک تیم فقط توانسته ایم در حد 40 میلیون ( 18 میلیون تیم مدیریتی سابق و حدود 22 میلیون تیم مدیریتی فعلی ) با هزاران حرف و حدیث وحاشیه جور کنیم و جالب اینکه این تیم اینقدر توانائی دارد که میتواند تیمهائی مانند اصفهان و بندرلنگه را ببرد که هزینه هائی بالغ بر 300 میلیون داشته اند و حتی اگر همین مبلغ به موقع و در جای خود به تیم تزریق شده بود شاید الان این تیم در رده های بالای جدول قرار داشت .

وقتی بسکتبال را با فوتبال و والیبال و هندبال استان مقایسه می کنیم تفاوت توجه ، مدیریت ، حمایت و ... را به عینه می بینیم و بسیار افسوس میخوریم برای خودمان و زحماتی که مجموعه تیم در این مسابقات کشید و نتیجه آن که مشاهده می کنید

مطمئنا" در گزارشهای بعدی از این تیم وبسکتبال استان بیشتر و بیشتر خواهید شنید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا